Cosun
125 jaar Cosun
Royal Cosun is een toonaangevende agrarische coöperatie die de volledige potentie van planten benut door duurzame productie van slimme oplossingen voor huidige en toekomstige generaties. Met zes businessgroepen en meer dan 8000 leden zet Cosun zich in om te groeien als een sterke en verbindende organisatie.
In het kader van het 125-jarige jubileum was de ambitie om een eerste stap te zetten richting een 'One Cosun'-strategie, waarbij alle businessgroepen en medewerkers zich verbonden voelen als één geheel. Het versterken van trots en betrokkenheid binnen de organisatie stond hierbij centraal.
98,8% gevoel van trots 94% kennis vergroot 10.000 festivalbezoekers 125 jaar jubileum
Een jaar vol verhalen
De jubileumcampagne bestond uit drie belangrijke fasen. In de eerste fase bezocht het directieteam alle productielocaties en kantoren, deelde stroopwafels uit en ging in gesprek met medewerkers om het jubileumgevoel te versterken en de onderlinge verbinding te vergroten. In de tweede fase kregen medewerkers de gelegenheid om lid-telers op hun boerderijen te bezoeken, wat bijdroeg aan een beter wederzijds begrip en het versterken van de waardering voor elkaars werk. De derde fase was het Cosun Festival op 8 en 9 juni, waar meer dan 10.000 medewerkers, leden en hun families samenkwamen voor een groots evenement. Hier presenteerden de zes businessgroepen zich, werden innovaties gedeeld, en was er voor jong en oud volop entertainment en hoogwaardige catering. Als afsluiter ontvingen leden die niet aanwezig konden zijn een pakket met stroopwafels en een persoonlijke brief waarin de toekomstvisie van Cosun werd gedeeld, zodat ook zij zich betrokken voelden bij het jubileum en de boodschap van One Cosun.