Bekijk whitepaper
Download
Eventcampagnes
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Cosun

125 jaar Cosun

Royal Cosun is een toonaangevende agrarische coöperatie die de volledige potentie van planten benut door duurzame productie van slimme oplossingen voor huidige en toekomstige generaties. Met zes businessgroepen en meer dan 8000 leden zet Cosun zich in om te groeien als een sterke en verbindende organisatie.

In het kader van het 125-jarige jubileum was de ambitie om een eerste stap te zetten richting een 'One Cosun'-strategie, waarbij alle businessgroepen en medewerkers zich verbonden voelen als één geheel. Het versterken van trots en betrokkenheid binnen de organisatie stond hierbij centraal.

98,8% gevoel van trots 94% kennis vergroot 10.000 festivalbezoekers 125 jaar jubileum
'One Cosun'-strategie Om de strategische positie van Cosun te versterken, moesten interne stakeholders een diepgaand begrip krijgen van de voordelen van een One Cosun-aanpak. Het doel van de jubileumcampagne was het vergroten van de trots van medewerkers en leden door hen te laten ervaren wat het betekent om onderdeel te zijn van Cosun. Daarnaast richtte de campagne zich op het versterken van de betrokkenheid door een grotere verbinding te creëren tussen de leden en medewerkers. De oplossing voor deze uitdaging werd gevonden in een uitgebreide jubileumcampagne die bestond uit meerdere touchpoints. Door middel van een roadshow, boerderijbezoeken en een groots jubileumfestival werden deze doelstellingen stap voor stap bereikt.
Stroopwafels van het directieteam brachten verbinding tijdens het jubileum.
Een jaar vol verhalen De jubileumcampagne bestond uit drie belangrijke fasen. In de eerste fase bezocht het directieteam alle productielocaties en kantoren, deelde stroopwafels uit en ging in gesprek met medewerkers om het jubileumgevoel te versterken en de onderlinge verbinding te vergroten. In de tweede fase kregen medewerkers de gelegenheid om lid-telers op hun boerderijen te bezoeken, wat bijdroeg aan een beter wederzijds begrip en het versterken van de waardering voor elkaars werk. De derde fase was het Cosun Festival op 8 en 9 juni, waar meer dan 10.000 medewerkers, leden en hun families samenkwamen voor een groots evenement. Hier presenteerden de zes businessgroepen zich, werden innovaties gedeeld, en was er voor jong en oud volop entertainment en hoogwaardige catering. Als afsluiter ontvingen leden die niet aanwezig konden zijn een pakket met stroopwafels en een persoonlijke brief waarin de toekomstvisie van Cosun werd gedeeld, zodat ook zij zich betrokken voelden bij het jubileum en de boodschap van One Cosun.
Uniek Cosun Festival met innovaties, entertainment en een groot paviljoen.
Meten = weten De impact van de jubileumcampagne werd geëvalueerd via enquêtes onder de deelnemers. Het resultaat toonde aan dat de campagne een groot succes was. Het gevoel van trots binnen de organisatie was aanzienlijk gegroeid, met maar liefst 98,8 procent van de deelnemers die zich trots voelde om deel uit te maken van Cosun. Daarnaast bleek uit de enquêtes dat 94 procent van de deelnemers meer kennis had opgedaan over de producten en diensten van de verschillende businessgroepen. Ook werd duidelijk dat de verbindende kracht van Cosun sterk werd gewaardeerd: 92 procent van de deelnemers gaf aan nieuwe en relevante connecties te hebben gemaakt. Tot slot werd een significante groei in betrokkenheid waargenomen bij de interne doelgroep. Een lid-teler vatte het succes van het festival treffend samen met de woorden: "Als dit de kwaliteit is van wat Cosun te bieden heeft, dan hebben we samen een prachtige toekomst voor ons."
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management