OOadA
Cultuurboost
700 medewerkers van de 22 openbare basisscholen Stichting Openbaar Onderwijs aan de Amstel (OOadA) komen elke twee jaar bijeen op een personeelsdag. In 2016 introduceerde de Amsterdamse organisatie de nieuwe ambitie en visie onder de titel MOVE. D&B Eventmarketing zorgde ervoor dat deze visie in de harten van de medewerkers kwam.
22 basisscholen 700 medewerkers 100+ actief betrokkenen 1 online platform
Expertise in beweging
Na de lunch konden de medewerkers kiezen uit 42 workshops, lezingen en debatten voor en door OOadA-ers. Van Betekenisvol Rekenen tot ‘Scrum, get things MOVE-ing’, Meld Pesten en Yogales voor Kinderen. Deze middag liet zien dat kennis en kunde dichterbij zijn dan je misschien denkt; bij een collega in je team of een andere OOadA-school. Een belangrijk doel van de dag was dan ook om ervoor te zorgen dat die expertise in beweging komt. Niet alleen tijdens het onderwijsfestival, maar vooral ook daarna. Tijdens het festival gaven maar liefst 66 collega’s zich op om een dag van school te wisselen. Op een online platform dat na afloop van het event gelanceerd werd, kunnen de medewerkers van elkaar leren door middel van workshops.