Bekijk whitepaper
Download
Cultuurboost
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

NLO

Kernwaarden traject

Het management van Nederlandse Loterij stond na de fusie van De Nederlandse Staatsloterij en Lotto voor de uitdaging om haar missie met een nieuw team van ruim 250 werknemers uit te dragen. Nederlandse Loterij vroeg D&B Eventmarketing om ondersteuning bij de implementatie van hun kersverse kernwaarden. Dat resulteerde in een jaarkalender vol trots en verbinding, die voor aantoonbaar meer onderlinge verbondenheid en betrokkenheid zorgde.

Samen ondernemend resultaatgericht transparant
Campagnematige aanpak De directie formuleerde vijf kernwaarden - afgekort S.P.O.R.T. - waar medewerkers zich in kunnen herkennen en naar kunnen handelen. S.P.O.R.T. staat voor Samen, Passie, Ondernemend, Resultaatgericht en Transparant. Deze kernwaarden vormden de leidraad voor de jaarkalender: Een campagnematige aanpak met diverse live momenten. De impact van het traject werd gemeten met een 0- en 1-meting. Om ervoor te zorgen dat het traject snel en goed gedragen zou worden door alle medewerkers werd een kernploeg samengesteld van ambassadeurs uit alle lagen van de organisatie. De kernploeg werd het hele jaar betrokken bij brainstorms, was het aanspreekpunt voor collega’s en faciliteerden tijdens de events.
Een ploeg van ambassadeurs brengt kernwaarden tot leven
Kernwaarden ervaren Trots en verbondenheid bij de werknemers werd optimaal gecreëerd door het daadwerkelijk laten begrijpen, voelen én doorleven van de vijf kernwaarden. Middels een energieke kick-off namen de medewerkers SAMEN definitief afscheid van het verleden en ze keken vanaf dat moment alleen nog maar naar de toekomst. PASSIE stond centraal tijdens een informele zomerborrel. In september benadrukten inspirerende sprekers dat successen alleen geboekt worden als je je ONDERNEMEND opstelt en handelt vanuit gemeenschappelijke waarden. TRANSPARANT was de markt waarop de 28 verschillende afdelingen op een verfrissende manier hun jaarplannen aan de rest van de organisatie presenteerden. Daarna was het tijd voor RESULTAAT in de vorm van een prachtig event en een digitale 1-meting.
Memorabele ontmoetingen gedurende het jaar
Op weg naar één organisatie Nederlandse Loterij kijkt terug op een geslaagd traject waarbij de S.P.O.R.T.-waarden een plek hebben gekregen en afdelingen hiernaar werken. Er is meer onderlinge verbinding; Nederlandse Loterij is op weg naar één organisatie. Ook wordt er veel gesproken over de memorabele ontmoetingen tijdens de events en zijn de meeste medewerkers na dit jaar zeer trots om bij Nederlandse Loterij te werken.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management