Lely
75 JAAR 'RED IMPACT'
Al 75 jaar werkt Lely aan een duurzame, aangename en winstgevende toekomst voor melkveehouders door middel van innovatieve oplossingen. Wereldwijd. D&B Eventmarketing ontwikkelde het concept ‘75 years red impact’ om Lely’s jubileum groots te vieren. Internationaal met online communicatie-uitingen en in Nederland een viertal live events om partners, klanten en medewerkers met het merk en elkaar te verbinden.
Bekijk deze case video om de gehele opbouw van de jubileumcampagne te zien
1 jubileum 75 years red impact 4 events 2250 gasten
Strategisch voortraject
Lely’s succes is te danken aan de onuitputtelijke drive tot innovatie, maar ook aan de loyaliteit en betrokkenheid van klanten, partners, en medewerkers. Omdat elke doelgroep een ander profiel en andere belangen heeft, koos Lely ervoor om voor elke doelgroep een eigen event te organiseren. Een jaar geleden startten we met de voorbereidingen in de vorm van strategische sessies met de board en een stuurgroep. Samen met Lely onderzochten we de doelstellingen en formuleerden we wat de doelgroep moet voelen, doen en denken NA de campagne. Op basis van de keywords slim, familie, dankbaar, rood en innovatie, presenteerden we drie potentiële thema’s. Lely koos voor Red Impact en vertaalde dit thema door in hun complete jubileumplan, voor zowel marketing, sales als HR. Wij stelden op basis van de output voor elke doelgroep een passend eventprogramma samen.
Inspirerende & feestelijke programma’s
De evenementen konden natuurlijk maar op één plek plaatsvinden; dichtbij Lely. Tussen Maasland en Maassluis - waar het ooit allemaal begon - en met uitzicht op de Lely Campus, waar de toekomst van de melkveehouderij zich razendsnel ontwikkelt. Speciaal voor het VIP-event bouwden we daarom midden in het weiland een paviljoen, waar Lely aan de partners een jubileumboek presenteerde met 75 interviews met mensen die een significante bijdrage hebben geleverd aan de groei van Lely. Dat gebeurde onder het genot van een verrukkelijk 4-gangendiner van Herman den Blijker, een spoken word voordracht van Dichtwater en mindf*cking trucs van Victor Mids. De avond werd afgesloten met een spectaculaire videoprojectie - inclusief drone- en lichtshow - op de muren van de Lely Campus.
De Lely Campus werd omgetoverd tot festivalterrein. Tijdens de klantevents verraste Lely twee dagen lang 300 distributeurs van over de hele wereld met een interactieve kennismaking met Lely. De visie op de boerderij van 2035 werd gedeeld en enthousiast ontvangen, net als het afsluitende jubileumfeest.
Last but not least, werden 1500 medewerkers van Lely in Nederland ondergedompeld in vier rondes Red Impact-experiences - 21 stuks in totaal - op het festivalterrein. Uiteraard vergezeld door entertainment, lekker eten en een feestelijke afsluiting. Zo creëerden we voor elke doelgroep een eigen onvergetelijke herinnering.