#Throwbackthursday: de tofste D&B-momenten van 2020

Actueel
dec. 23, 2020

De afgelopen weken stonden we op onze socials stil bij de bijzondere momenten van 2020. We zagen veel events voorbijkomen in de #throwbackthursday. Het was een jaar vol uitdagingen met inhoud, energie en interactie. Als team mochten we dit jaar positieve veranderingen teweeg brengen.

Zoveel bijzondere momenten, zoveel D&B-ers. Een tekort aan donderdagen ;) Daarom blikken we in deze speciale editie van de #throwbackthursday terug met Kelly, Henrike, Wouter, Isabel, Julia, Suzan, Daphne, Hetty, Saskia, Michelle, Pierre, Nicole, Lisanne en Charley!

Uitbreiding van het team

Begin dit jaar kwam Kelly ons roze bureau versterken. Ze gaf haar vaste contract op om als Commercieel Manager aan de slag te gaan. Kelly: ‘Dan kom je na zes weken thuis te zitten door COVID-19. Dan schrik je wel even. De eerste online denktank, werd gestart met: ‘Hoe gaat het nu?’. Uiteenlopende ideeën kwamen naar voren. Voor mij was dit het meest bijzondere moment van 2020. Een moment van oprechte trots en bevestiging dat ik de juiste stap heb genomen. De rest van alle gave momenten staat op film vastgelegd, maar het gevoel wat erbij komt kijken is toch het meest bijzondere.’

Kelly is niet de enige die dit jaar ons team kwam versterken. Projectmanager Henrike: ‘Het is inmiddels december, wat betekent dat ik nu officieel twee maanden trots deel uitmaak van de D&B-familie. D&B maakt een enorme ontwikkeling van offline naar online events door. Hierdoor ben ik in de afgelopen weken ondergedompeld in de wereld van online belevingen. Waar ik eerder dit jaar nog druk was met het managen van grote bezoekersstromen, zijn camera posities, bumpers en leaders nu het gesprek van de dag. Daarnaast is het ontzettend mooi om te zien hoe veel evenementenlocaties zich aanpassen aan de vraag van nu. Van Groningen tot Veldhoven, Nederland is een hoop mooie studio’s rijker!’

2020-2

Ook stagiaires kregen het afgelopen jaar alle mogelijkheid om kennis op te doen in de eventbranche. Wouter: ‘Als Event Stagiair heb ik de afgelopen weken geleerd hoe belangrijk het is om creatief te denken. Mijn favoriete event was daarom ook de Action Kerst Drive Through. Dit komt door de emotie, blijdschap en creativiteit die voelbaar waren bij dit event.’

2020-4

D&B team momenten

Naast de vele evenementen die werden georganiseerd was er ook tijd voor ons team. Sales Medewerker Julia: ‘Mijn tofste moment was toch echt de kick-off van 2020. In januari. Toen LIVE nog heel normaal was. De dag begon meteen vol energie en het aantrekken van je eigen roze D&B voetbalshirt. De sessie was in teamopstelling en er was een interview met ‘de coach en de trainers’. Daarnaast kregen we ook nog een Haka workshop. Al je energie er lekker uit gooien en gekke bekken trekken na een leerzame dag.’

2020-5

Ook werd er dit jaar samen (online) gekookt. Suzan, Financieel Manager bij D&B legt uit: ‘Pieter Bas was helemaal uit zijn comfortzone en iedereen deed gezellig mee.’ Suzan vult aan: ‘Een ander leuk moment was de quiz die elke week werd georganiseerd door twee D&B’ers. Het leuke aan ons team is dat iedereen meedoet. Niemand is stil, er is altijd reuring en interactie.’

2020-6

Dat kwam ook naar voren op het sinterklaasfeest voor alle D&B’ers. Onder leiding van de stagiaires Isabel en Wouter werd een creatief concept bedacht. Isabel: ‘Dit was een superleuke ervaring ondanks dat het online was.’

D&B Pink Papers

Communicatie Strateeg Saskia en Crossmedia Designer Hetty hebben de afgelopen maanden keihard gewerkt om ervoor te zorgen dat er maar liefst 10 (!) nieuwe en vernieuwde Pink Papers zijn uitgebracht.

Saskia legt uit: ‘Als bureau met meer dan 37 jaar ervaring vinden wij het heel belangrijk deze kennis en visie op het vak te delen met onze (potentiële) klanten. Wij stellen onze kennis graag beschikbaar, ook aan onze partners en leveranciers, freelancers, studenten en zelfs onze concullega’s.’

Hetty vult aan: ‘Iedere Pink Paper heeft zijn eigen verhaal, dit visueel maken blijft iedere keer weer een mooie uitdaging en heel leuk. Hoe breng je zo simpel mogelijk iets duidelijk in beeld? Elke illustratie is een soort kleine puzzel. Daarnaast streven we ernaar dat het helemaal past bij ons brand, waar wij voor staan.’

Living your brand, getting your results’, licht Saskia toe. ‘Niet alleen voor onze opdrachtgevers, maar ook voor onszelf streven we dit ten alle tijde na. Copywriter Marjolein Theunissen heeft ons geholpen onze visie te vertalen naar pakkende content. Papers vol modellen, inspirerende quotes, award winnende cases en nieuwe inzichten.’ De dames sluiten af: ‘Als je er nog meer over wilt weten… dan kunnen we maar één ding zeggen: downloaden maar!’ 

D&Baby(‘s)

Naast alle events die wij hebben georganiseerd hadden twee D&B-ers hun eigen event: projectmanagers Lisanne en Nicole gingen met verlof en verwelkomen alle twee hun tweede kindje!

2020-7

Op maat gemaakt

Campagnemanager Michelle en Creatief Conceptontwikkelaar Pierre blikken terug op hun tofste event van 2020. Michelle: ‘Mijn hoogtepunt van het afgelopen jaar was de productie van een op maat gemaakt Kerstconcert met het Metropole Orkest. Een show met vele gezichten, maar nog steeds met impact, emotie en verbinding! Pierre vult aan: ‘Het is een klant en project dat mij zeer aan het hart liggen en elk jaar kijk ik er naar uit om het vorige jaar te overtreffen.’ Michelle: ‘Bij het treffen van de voorbereidingen zijn we van een LIVE event omgeschakeld naar online. Het eindresultaat, een prachtig online event met veel muziek. Pierre: ‘Ik ben oprecht zeer trots dat we dit met ons team en de opdrachtgever hebben kunnen neerzetten.’

2020-9

Het eerste online LIVE event

Verder sluit Video Producer Charley af met zijn favoriete moment: ‘In mei 2020 mochten wij ons eerste online event organiseren: D&B Rosé. Het gave aan dit event was dat we ons eigen Eventhuis hadden omgebouwd tot een serieuze studio. De coole video content die ik voor en na het event mocht maken, gaven mij zoveel energie. Het was als het ware een soort kickstart om de rest van dit rare jaar te trotseren. Stiekem teer ik nu nog steeds een beetje op die kick en dat terwijl het al bijna kerst is!’

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management