D&B Diaries #8 - Van springen in de grachten, naar grootste online Quiz ever!

Actueel
jul. 15, 2020

In de D&B Diaries delen D&B-ers hun persoonlijke verhalen rondom corona. Senior Projectmanager Lara Roos heeft een missie: de grootste interactieve online Quizshow van 2020 te organiseren. Voor ALS!

Maar voor het zover is. Even terug naar het begin…

06.15 uur; ik hoor m lachen…ons mannetje is wakker...de dag begint. Waar ik normaal gesproken gehaast mijn bed uitstapte, mijn ochtendrituelen afwerkte en vervolgens in het autootje richting kantoor sprong, blijf ik nu nog even lekker liggen. Ik geniet van het gebabbel, geklauter en geknuffel. Dat extra kwartiertje ‘quality time’ met m’n gezin krijg ik elke dag cadeau, al bijna 3 maanden lang.

De afgelopen periode was bizar, het voelde bijna surrealistisch. Af en toe nog steeds… Van de een op de andere dag was er dat vreemde virus dat ervoor zorgde dat we van elkaar gescheiden werden en de economie en daarmee mijn werk op slot zette. Er was onzekerheid, maar daardoor niet minder werk. De eerste weken bestond uit tegenslagen; het afhandelen van verplaatsingen, geregel met leveranciers, de onzekerheid bij klanten. Gelukkig turnden we dit snel om met een hoop positieve energie.

Amsterdam City Swim 2020: 3.000 zwemmers die de grachten inspringen voor ALS

Op de planning: 6 september 2020: de Amsterdam City Swim. Voor D&B de eerste editie dat we hierbij betrokken zijn. Een complex logistiek publiek event. 3.000 zwemmers die in de grachten springen voor Stichting ALS.

Met dit jaar een vernieuwd concept, nieuwe huisstijl, een nieuw platform. Samenwerkingen opzetten met sponsors en leveranciers, vergunningsaanvragen van 40 pagina’s. De inschrijvingen waren net open.

Kortom, vanaf september 2019 zat ik middenin de productiemodus van dit mooie maatschappelijke event. En toen was daar corona…

Gaan we annuleren of niet?

Mogen we überhaupt in september wel of niet bij elkaar komen? Welke kant gaat het op met het virus? Met in ons achterhoofd het waarborgen van de veiligheid van de deelnemers en bezoekers - waaronder veel ALS patiënten - werden we genoodzaakt een moeilijke beslissing te nemen. Definitief de stekker uit deze editie van het event trekken. En dan baal je, vloek je …. Hoe corona zo verstrengeld was in alles, bleek ook privé. Mijn schoonvader heeft zelf ALS en dat zorgde in deze tijd voor extra zorgen. De spannende periode in het verzorgingstehuis, die volledig in lockdown ging vanwege een flink aantal besmettingen, het slechts kunnen zwaaien naar een raam op de tweede verdieping. Daarentegen ging mijn vader vol energie aan de slag als verpleegkundige op de corona-afdeling van het AMC. De vaste oppasdag bij opa en oma kon niet meer, maar de verrassing voor Moederdag was des te groter, met die picknick in de duinen op afstand. Deze tijd heeft me geleerd dat er voor mij niets gaat boven echt contact!

Het is onmogelijk dat we niks gaan doen!

Naast dat de Amsterdam City Swim niet door ging, werd alle fundraising voor Stichting ALS stilgelegd. Geen events = geen geld! Onmogelijk. Daarom hebben we al snel de koppen bij elkaar gestoken. Aan de keukentafel werd het idee geboren voor een online quiz. Maar wat als een klein quizideetje ontstond, is inmiddels uitgegroeid tot een ware TV-productie.

Nog nooit leek iedereen zo dedicated om zich in te zetten voor een goed doel. Gemotiveerde projectteams gingen aan de slag en René Froger werd als eerste ambassadeur betrokken. Inmiddels is zo’n 15-tal bekende Nederlanders aangehaakt. Op zaterdag 5 september vindt de grootste interactieve online quizshow: ‘ALS we het leven vieren’ plaats. Beau van Erven Dorens presenteert dit wervelende spektakel vol uitdagende quizvragen en challenges van bekende Nederlanders. In de loterij zijn waanzinnige prijzen te winnen.

Het is heel gaaf om te midden van al deze mensen de verbindende factor te zijn. Om samen te werken met al die verschillende mensen en partijen en ervoor te zorgen dat alles een kloppend geheel wordt. Volop in de productiemodus! Samen hebben we weer een doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor onderzoek naar ALS! Doe jij ook mee?

Een kijkje in de toekomst…

Het was even aanpassen, samen aan de keukentafel met Didier (mijn man), beiden luidruchtig bellend, met een rondkruipend mannetje en een enthousiaste hond op de achtergrond. Maar we hebben onze modus gevonden! En ik denk eerlijk gezegd dat we ook niet meer terug zullen gaan naar de tijd van toen. Deze bizarre situatie heeft ons naast alle ellende ook veel goeds gebracht. Het écht even stilstaan bij al het moois dat je thuis hebt. Een zoontje van dichtbij zien ontwikkelen, het dagelijks contact met familie, het minder gehaast leven. En ook voor werk zie ik, na die dikke streep door 2020, ook veel positiefs; minder reistijd, een vloedgolf aan nieuwe innovaties en mezelf na 10 jaar bij D&B kunnen vastbijten in een volledig nieuwe fase van ons vak.

Gelukkig kunnen we langzaamaan weer familie zien, op gepaste afstand borrelen met vrienden en ben ik weer minimaal 1 dag per week op kantoor samen met max 10 collega’s. Die verbinding hoop ik ook snel weer te vinden in onze events. Anders; in kleinere groepen over meerdere dagen of op verschillende plekken en in een mix van live en online, maar zeker niet met minder verbinding. Want echt samen blijft voor mij het allermooist!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management