D&B Diaries #7 - Impact!

Actueel
jul. 1, 2020

In de D&B Diaries delen D&B-ers hun persoonlijke verhalen rondom corona. Internal Branding Specialist Nieske Castelein geeft je een kijkje in haar enerverende en impactvolle eventweek.

IMPACT MAKEN

Wat een enerverende en impactvolle event week had ik vorige week! Soms is het zo leuk dat je vergeet dat het nog steeds ‘corona’ tijd is. Ook ik ontdek in hoog tempo de voordelen en de impact van online events.

Online ledenvergadering

Voor mij begon het maandag met een spannend privé event. Naast mijn werk voor D&B ben ik voorzitter van de roeivereniging Viking in Utrecht. In maart zou de jaarlijkse algemene ledenvergadering plaatsvinden. Dat gebeurt al 115 jaar ‘live’, op de club. Gezellig en nuttig en belangrijk voor het bestuur en de leden, want een verantwoording van alles acties, uitgaven en prestaties van het afgelopen jaar. Nu ‘live’ niet kan, kozen we ervoor om de ALV online te doen. Een hele omschakeling voor de leden, waarvan een deel boven de 60 is.

Nieske-Castelein-Artikel1

Inhoud, energie en interactie

We hebben natuurlijk de eventwetten toegepast: inhoud, energie en interactie. Korte presentaties, veel afwisseling, van tevoren filmpjes gemaakt om op een leuke manier te informeren, interactiemomenten én goed geoefend. Resultaat: veel blij verraste leden, die zo positief en verbonden blijven met de club, ook al hebben ze lang hun favoriete sport niet uit kunnen oefenen.

De impact van een goed concept

De dag erna samen met collega Saskia van Hamersveld weer een impactvol moment: we presenteerden een supertof Internal Branding concept aan de directie van één van onze klanten, na een mooi strategie- en co-creatietraject. Het concept was aanleiding voor mooie, oprechte gesprekken en vragen. De directie werd getriggerd om na te denken over eigen rol en manier van communiceren. En over hoe ze hun medewerkers willen inspireren met hun nieuw geformuleerde visie. De D&B Internal Branding circle was een eyeopener en triggerde tot nadenken en goede ideeën voor implementatie. De mooiste uitspraak door een van de directieleden: “ik heb er helemaal zin in!”. Daar word ik dus blij van!

IB Cirkel Tekst Center Animatie Op Wit GIF

Hoe meet je impact?

De rest van de week zat ik, samen met collega Maud de Bock, in de digitale schoolbanken: we volgden de opleiding ‘measuring the ROI of Events’. The master himself, Prof. Elling Hamso, gaf een 3-daagse online opleiding over het meten van de impact van events. In plaats van ‘live’, nu online. Met deelnemers uit Italië, Moldavië, Portugal en Nederland. Ik houd van ‘live’, maar online leren werkt net zo goed. Het is efficiënt, beter voor onze planeet en net zo leuk.

Nieske-Castelein-Artikel3

Ook hier geldt: een goede voorbereiding is het halve werk. De training was goed voorbereid in Mural, met nuttige en goede oefeningen. Voor Elling Hamso was het zijn 173-ste event ROI-training, maar de allereerste online. Het beviel hem ook prima! En mij ook, ik werd er helemaal blij van om weer te leren!

Als D&B willen we graag de impact van alle events meten, of het gaat om online of live. Wij geloven dat daar nog veel meer uit te halen valt! Meer weten? Bel of mail ons, we vertellen er graag meer over!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management