Impact Matters

blog
aug. 27, 2019

We live LIVE. Daar staan we voor bij D&B Eventmarketing. Daarom deelt iedere D&B-er zijn of haar persoonlijke IMPACTvolle vakantiemoment.
En laat dat nu net toevallig, allemaal live momenten zijn!

IMPACT @FESTIVALS

De voetjes gingen van de vloer en verschillende festivals werden bezocht:

Senior Projectmanager Lisanne deed aan ‘field research’ en bezocht Lowlands. Zij danste samen met de 69.999 andere bezoekers de zon tegemoet.



Ook Commercieel Directeur Sabine had de ervaring van haar leven: ‘Over impactvolle events gesproken... Tomorrowland! WOW wat een hoop mensen, een hoop techniek, een hoop DJ’s, een hoop lekker eten, een hoop details, een hoop geregel, liefdevolle sfeer. Met 250.000 mensen genoten van een waanzinnig event; live today, love Tomorrow...land!’

Communicatie Strateeg Saskia ontdekte de wereld van Mysteryland op het voormalig Floriadeterrein in Haarlemmermeer: ‘Een supermooie locatie waar je op één festival verschillende soorten dancemuziek kunt ervaren. Mooi om te zien dat zoveel verschillende mensen dezelfde liefde voor muziek delen. En dat er met zoveel oog voor detail gebouwd is aan het decor en de stages.’

Foto: Mysteryland Instagram

IMPACT @HOLIDAY

Op ontdekkingstocht in het buitenland: wie wil dat nu niet? Geen zomervakantie zonder impactvolle reizen. We zijn van alle markten thuis: binnen de eigen landgrenzen, op vakantie in Europa tot verre reizen naar Afrika en Azië.

Projectmanager Maud reisde begin juli af naar Normandië. Zij blikt terug: ‘Een plek aan de kust van Frankrijk die wordt omlijst door de prachtige hoge krijtrotsen met uitzicht op de eindeloze Atlantische Oceaan. Het is een plek vol met restaurants, allemaal gespecialiseerd in Fruits des Mers, hotelletjes en typisch Franse cafés waar de Fransman om 11.00 uur ’s ochtends aan een koud glas Chardonnay nipt. Op diezelfde plek werd 75 jaar geleden gevochten voor onze vrijheid. Omaha Beach, één van de stranden waar de geallieerden aankwamen en waar zij in een paar uur tijd duizenden jonge soldaten verloren. Allemaal om de strijd voor een vrij Europa. Tegenwoordig zonnebaden toeristen op het strand, wordt er gespeeld door kleine kinderen en lopen stelletjes arm in arm langs de vloedlijn. De impact van D-Day op 6 juni 1944 heeft op mij enorm veel impact gemaakt.’

Creatief Conceptontwikkelaar Sven: ‘Voor mij was het impact-moment dat we voorbij een prachtig uitzicht kwamen met de auto (viel net op, aangezien we hard reden) en daar vervolgens zijn uitgestapt. Het was zo stil en zo rustig dat die rust op zich al een enorme impact veroorzaakte.’

Video Producer Charley bezocht Malaga met zijn vriendin en struinde op een onverwachte viering die het lange weekend een extra impactvolle dimensie gaf: ‘100 man die gezamenlijk een beeld op de schouders door de stad heen droegen. Sommige van hen waren geblinddoekt en compleet in trance. Het bleek de processie van Virgin del Carmen; de beschermheilige van zeelieden en vissers en ieder jaar rond 16 juli wordt deze patroonheilige geëerd in verschillende Spaanse kustplaatsen. Het beeld van de Virgen del Carmen wordt op deze dag uit de kerk gedragen en gaat in processie door de straten van de betreffende plaats. In tegenstelling tot andere processies is dit een vrolijke en uitbundige processie en het maakte een hoop indruk.’

Dat Nederland ook heel mooi kan zijn ervaarde Commercieel Manager Hylke. ‘Dit jaar zijn we lekker met z’n allen in Nederland gebleven. En wat is Nederland eigenlijk mooi! We hebben heerlijk gelogeerd in een Tiny House middenin de natuur dichtbij Ommen. En wat is het leuk om erachter te komen dat je eigenlijk helemaal niet zoveel ruimte nodig hebt om in te wonen.’

Creatief Conceptontwikkelaar Eline werd tijdens een rondreis door Marokko verrast door de prachtige natuur en oude architectuur. Ook verkende zij de bijzondere omgeving van het hoge Atlasgebergte.

Marion van Sales & Marketing reisde af naar Portugal: ‘Het meeste impact tijdens onze vakantie was dit prachtig aangelegde ecologische zwembad, luisterend naar de geluiden van kikkers, vogels en zoemende libellen, zwemmen tussen de waterlelies, genietend van een heerlijk fruitsapje, uitkijkend over de zee… pure ontspanning!’.

Ook CEO Pieter Bas noemt vakantieland Portugal: ‘In het bijzonder het gebied tussen Lissabon en Porto. Wat een onverwacht leuk, gevarieerd, betaalbaar, mooi gebied met aardige mensen, heerlijk eten en prachtige plekjes. Voor herhaling vatbaar!’ En voegt daaraan toe een boekentip: ’t Hooge Nest van schrijfster Roxane van Iperen. ‘Roxane woont met haar gezin in villa 't Hooge Nest in Naarden. Ze ontdekte dat dit huis tijdens de Tweede Wereldoorlog een onderduikadres was van twee Joodse zussen die daar, onder de ogen van NSB-buren, talloze Joden ‘verstopten’. Uiteindelijk werden ze verraden en naar Westerbork en Auschwitz getransporteerd. Een waargebeurd, erg indrukwekkend en ontroerend boek over moed en menselijke kracht dat ik af en toe weg moest leggen omdat het me zo raakte. Misschien niet echt een vakantieboek, maar aan de andere kant had ik er veel gesprekken over met mijn gezin en later met vrienden.’

Senior Projectmanager Lara reed met een volledig afgeladen auto (inclusief dakkoffer) naar het beeldschone Toscane: ‘Voor het eerst kamperen met onze kleine Charlie, een reis vol mooie herinneringen om nooit te vergeten.’ Ook Senior Projectmanager Michelle ging met haar gezin op vakantie: ‘Door te reizen met een klein kind kijk je toch weer even anders naar je omgeving en leer je weer meer te genieten van de kleine ‘normale’ dingen.’

Internal Branding Specialist Nieske legde de meeste kilometers af en kijkt terug op een fantastische reis met haar gezin. ‘Cambodja maakte impact. Het was eigenlijk de mix aan ervaringen waar ik nog steeds vol ongeloof op terugkijk. Vanuit het verre verleden naar de tijd van nu. Het prachtige Angkor Wat, het oudste religieuze monument ter wereld dat in de 12e eeuw werd gebouwd. En niet ver er vandaan: de Killing Fields. Maar liefst 200 verschillende massagraven zijn er gevonden in Cambodja waar Pol Pot en zijn kompanen in ruim 3 jaar tijd 3 miljoen landgenoten hebben omgebracht in de jaren 70 van de vorige eeuw. Een indrukwekkende memorial site, midden in een woonwijk, laat je ervaren hoe het eraan toe ging.
En kijk je naar het heden, dan zie je een krachtig en energiek volk dat ervoor gaat. Een land dat zich razendsnel ontwikkelt. En dat zijn best doet om niet door de Chinezen onder de voet gelopen te worden. Waar je heerlijk kunt eten en een land met een prachtige cultuur. Een land vol verhalen. Kortom: een aanrader!’.



En tijdens het schrijven van dit artikel zijn Operationeel Directeur Josine en Creatief Conceptontwikkelaar Pierre nog bezig impactvolle momenten te beleven.

IMPACT IN YOUR LIFE

Waar wij zelf ook heel blij van werden zijn deze impactvolle levensgebeurtenissen:

Projectmanager Krista: ‘Nou het is wel duidelijk wat deze zomer impact op ons heeft gemaakt in huize Valkenburg-Van den Brink. De komst van de kleine spruit natuurlijk. Zo bijzonder, om de ontwikkeling van je kleintje te zien in je buik, bij de controle-afspraken. Natuurlijk staat er nog een vakantie op ons te wachten, ofwel de zogeheten babymoon. Locatie nog onbekend, maar genieten gaan we zeker samen.’

Projectmanager Saskia gaat het mooiste event van haar leven tegemoet als ze in het zogezegde huwelijksbootje stapt: ‘Deze zomer heeft het aanstaande huwelijk met mijn verloofde Philip, het meeste indruk op mij gemaakt. De gezonde spanning van tevoren, de liefde en attenties van familie, vrienden en collega’s, het uitwerken van alle details en de voorpret van al het moois dat ons te wachten staat. Sowieso het event van ons leven met impact waar we nog jaren van na gaan genieten!’

De vriend van Financieel Manager Suzan ging op zijn knieën: ‘Totaal onverwacht werd ik heel romantisch op de Rialtobrug in Venetië ten huwelijk gevraagd door mijn lieve vriend Robin en natuurlijk heb ik volmondig ja gezegd.’

We blijven nog even in de trouwstemming en sluiten af met een mooi hoogtepunt van Creatief Conceptontwikkelaar Jorryt: ‘Wat het meeste impact maakte? Mijn prachtige bruid op mijn Toscaanse bruiloft

En wat maakte impact op jou deze zomer?

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management