Maandag 1 april werden in het Beatrix Theater in Utrecht de Gouden Giraffe Event Awards uitgereikt aan de beste zakelijke evenementen van Nederland. De eventcase ‘Tomingroep 90 jaar’ viel in de prijzen in de categorie interne events. BCC en Nouryon (voorheen AkzoNobel) waren de andere genomineerden.
In 2018 ging D&B een intensieve samenwerking aan met Tomingroep. Het uitgangspunt: het 90-jarig jubileum van Tomingroep gebruiken om de transitie te maken van sociale werkplaats naar de beste sociale onderneming van Nederland.
‘Buiten winnen = binnen beginnen!’ luidde het advies van D&B Eventmarketing. En daarom werd er, naast verschillende jubileumactiviteiten, een cultuurtraject gestart met de top 140 leidinggevenden én met de circa 1.500 medewerkers. Het concept luidde: Tomingroep 90 jaar, Samen naar de TOP. Waarbij TOP staat voor de kernwaarden van de Tomingroep: Trots, Ondernemend en Professioneel.
De focus van het jubileumtraject lag in 2018 op de interne kant van het bedrijf. De trots is versterkt, er zijn meer dan 200 innovatieve ideeën ingezonden en uitgevoerd én er is een grote professionaliseringsslag gemaakt. Hiermee heeft Tomingroep haar nek uitgestoken en de kracht van live communicatie omarmd, een belangrijke voorwaarde om de Gouden Giraffe te winnen.