Wat levert het nu op? 7 TOP-resultaten uitgelicht

blog
apr. 4, 2019

Bij D&B geloven we in de campagnematige aanpak van events. Wij zijn ervan overtuigd dat je als bedrijf veel meer uit je jubileumjaar kunt halen als je deze feestelijke aanleiding inzet als springplank van je ambities en aanjager van je strategie en plannen. Benieuwd wat dat oplevert? Bekijk de resultaten van de (met een Gouden Giraffe Event Award bekroonde!) case van Tomingroep maar eens!

Uitgangspunt

Tomingroep wil de beste Social Entrepreneur van Nederland worden en het jubileum aangrijpen om deze transitie eerst intern een boost te geven. Immers: buiten winnen = binnen beginnen! De droom is dat klanten, medewerkers en gemeenten in de rij staan bij Tomingroep.

Het internal branding programma wat we hiervoor hebben ontwikkeld heeft als motto ‘Samen naar de TOP’. TOP staat daarbij voor: Trots - Ondernemend - Professioneel. Dit programma was een enorm succes en is inmiddels een beweging geworden die niet meer te stoppen is.

TOP-resultaat 1:

230 new business ideeën zijn ingezonden

Gedurende het jubileumjaar zijn er 230 new business ideeën ingezonden waarvan er op dit moment al 190 geïmplementeerd zijn. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van de Tomin Foodtruck, maar ook ideeën om effectiever en efficiënter te kunnen werken. De ideeënbus kwam voort uit de TOP140 Sessies; kleinschalige interactieve sessies met alle 140 leidinggevenden in de opmars naar het jubileumjaar.

TOP-resultaat 2:

TOMIN TOP Principes zijn ontwikkeld

Tijdens de TOP140 Sessies worden de TOP Principes met elkaar geformuleerd: afspraken die staan voor de manier waarop er bij Tomingroep gewerkt wordt en waar interne en externe klanten Tomingroep op mogen aanspreken. Tijdens de Strategiedagen zijn deze gelanceerd en daarna verder geïmplementeerd in de organisatie. Deze Principes leven écht en worden gebruikt als dagelijks kompas. Van de medewerkers, die op de straat in direct contact staan met klanten, tot de interne aansturing van teams.

TOP-resultaat 3:

Trots op Tomingroep scoort een 8,8

Aan het einde van het jubileumjaar is de Trots op Tomingroep gemeten onder alle medewerkers en deze scoort een 8,9. Dit is ook terug te zien in de communicatie; zo is het aantal medewerkers dat Tomingroep volgt op social media sterk gestegen. Het aantal medewerkers dat content deelt is verdriedubbeld. Waarbij voorheen de afdeling Marketing & Communicatie veelal zelf de organisatie in moest gaan om nieuws op te halen, kloppen medewerkers nu zelf bij hen aan. Ook zijn er 30 nieuwe collega’s aangedragen door eigen medewerkers en zijn er nog vele andere voorbeelden te noemen waaraan te zien is dat de bedrijfstrots is gestegen!

TOP-resultaat 4:

TOP is geïmplementeerd in de HR-Strategie

TOP is verankerd in het HR-beoordelingssysteem; het POP-gesprek is nu het TOP-gesprek. Met daarin meer aandacht voor wederzijds begrip (in plaats van eenzijdige beoordeling). Medewerkers brengen nu zelf doelstellingen en acties in. Ook is de Tomin Academie gestart; een eigen opleidingsplatform is gelanceerd. Daarnaast is een coaching traject gestart, om medewerkers gericht te ontwikkelen.

TOP-resultaat 5:

Hoge opkomst Banenmarkt

Dit jaar staat in het teken van buiten laten zien wat Tomingroep doet. Want zij willen buiten winnen. Een eerste succes was de hoge opkomst op de Banenmarkt; hier kwamen maar liefst 35 klantmanagers op af en 55 kandidaten. Ter vergelijking: in 2017 was Tomingroep blij als er in totaal 20 man kwam. Verder staan er meerdere extern gerichte activiteiten op de planning.

TOP-resultaat 6:

Arbeidsproductiviteit is gestegen met 15%

Door participatie (ideeën vanuit de leiding en de werkvloer) is er een verhoging van de arbeidsproductiviteit van 15% zonder dat men harder werkt, maar wel slimmer.

TOP-resultaat 7

Er is een nieuwe vibe ontstaan!

Twee jaar geleden waren heel veel dingen nog ondenkbaar. Toen werden verbetervoorstellen gezien als kritiek. Er is nu een open, veilige sfeer. Met continue verbetering en een open mind voor feedback. De verbeteringen komen nu uit het bedrijf, bottom-up. Het directieteam heeft ook een grote ontwikkeling gemaakt en is actief bezig om TOP te verankeren in haar eigen leiderschapsstijl: van directief leiderschap naar dienend leiderschap.

Meer weten?

Bekijk de casevideo of ga in vogelvlucht door de jubileumjaarkalender!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management