Het ene hoogtepunt na het andere

Actueel
nov. 8, 2018

We zijn ontzettend trots op de geslaagde jubilea, klantendagen, openingen, familiedagen en personeelsfeesten die we de afgelopen twee maanden hebben mogen organiseren! Een aantal hebben we er voor je uitgelicht, zoals het jubileumcongres van de KNB (waar zelfs Koning Willem-Alexander te gast was) en de Familiedag van De Jong & Laan die de hele Efteling oranje kleurde.

Jubileumcongres | KNB

Als hoogtepunt van het jubileumjaar van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie organiseerden we op 5 oktober voor 1.100 (kandidaat-) notarissen een geslaagd jubileumcongres in de Van Nellefabriek in Rotterdam. De dag stond in het teken van trots en inspiratie, met keynotes in de ochtend en een persoonlijk inspiratieprogramma in de middag. We sloten af met knallend feest. Extra bijzonder was de komst van Koning Willem-Alexander om de eerste editie van het speciale jubileumboek in ontvangst te nemen. Meer weten? Check de case!

EXPERIENCE DAY | BAM WONEN, AM & HOMESTUDIOS

Alle medewerkers van zusterondernemingen AM, BAM Wonen en Homestudios kwamen bij elkaar voor een verrassend en interactief programma. Tijdens de Experience Day werd het succes van de onderlinge samenwerking gevierd, de trots vergroot en de banden versterkt. Secuur als een militaire operatie (aldus de opdrachtgever) doorliepen de gasten een vol programma tussen 9:00 en 20:00 uur. Na een plenaire opening wisselden ze groepsgewijs tussen een quiz, een escaperoom op maat en het bezoeken van het gloednieuwe Homestudios. Alles verliep op rolletjes! De deelnemers waardeerden deze Experience Day zeer hoog.

Mindfulness conferentie

Samen met Potential Project en Centrum voor Mindfulness organiseerde D&B Eventmarketing dit jaar op eigen risico de eerste Mindfulness Conferentie. Spannend en leuk omdat het voor de eerste keer werd georganiseerd en het voor ons ook nieuw is om zelf organisator te zijn. Daar leer je weer heel veel van! Het initiatief voor dit event borrelde op omdat medewerkers tegenwoordig steeds meer onder werkdruk (of stress) komen te staan en dat mindfulness steeds meer geaccepteerd wordt als officieel HR-middel. Mindfulnesstrainingen worden preventief ingezet als middel om uitval en verzuim te voorkomen en daarnaast is mindfulness een hot topic voor managers die een andere vorm van leiderschap willen hanteren. De conferentie bracht de deelnemers veel inspiratie en kennis over het onderwerp, plus een heleboel voorbeelden van hoe mindfulness kan werken in de praktijk. Zo kregen ze handvatten om een en ander zelf te gaan toepassen in hun eigen organisatie. De positieve sfeer en de mooie groep met mensen met diverse achtergronden maakte het voor ons een zeer geslaagd event.

 

Familiedag | De Jong & Laan

Al een half jaar leefden de 1.200 gasten van de Jong & Laan toe naar de Familiedag ter ere van het 30-jarig jubileum van het accountantskantoor. Zittend op een zwevend tapijt nodigden de directeuren hun medewerkers uit om Magical Moments te beleven in De Efteling. Ook het speciale doosje met de officiële uitnodiging en goodies voor de kinderen viel in de smaak. De Efteling kleurde oranje door alle De Jong & Laan-rugzakken die waren uitgedeeld en na het parkbezoek kwam iedereen bij elkaar in het Efteling Theater voor mooie woorden van de directeur en een optreden van Ali B. Een spetterend optreden van waterorgel Aquanura sloot deze magische dag feestelijk af. 

Jubileumfeest | 95 jaar LOI 

Voortbordurend op de campagne ‘Groei door’ van LOI hebben we het concept ’95 jaar Samen Groeien’ ontwikkeld om haar jubileum te vieren. In het concept was enerzijds aandacht voor de groeiende ambitie en anderzijds de familiale bedrijfscultuur. Het feest vond op 15 september plaats, maar ging al 95 dagen eerder van start met een uitgebreid communicatietraject. Op de dag zelf was op het eigen terrein een festivalsfeer gecreëerd met onder andere een feesttent, diverse activiteiten, een echte lounge-area en foodtrucks. De opzet nodigde uit om over het terrein te blijven rondlopen en zo continu met andere mensen in contact te komen. Halverwege de avond werd de trots op 95 jaar Leidse Onderwijsinstellingen gevierd met een optreden van de Leidense act ‘Barry Badpak’. Met een spectaculaire lasershow vierden we vervolgens 95 jaar geschiedenis en keken we naar wat de toekomst in petto heeft. Dit was echt een event waarin ‘samen vieren’ centraal stond en dat is zeker gelukt!


Jubileumfeest, Studentendagen & Familiedag | 80 jaar Enza Zaden

Voor het 80-jarig bestaan van groenteveredelaar Enza Zaden ontwikkelden we drie events. Het personeelsfeest (Join the sENZAtion festival) voor personeel en partner, twee studentendagen (Enza Zaden Student Experience Days) en de Enza Zaden Family & Friends Day. Maar eigenlijk stond het hele jaar in het teken van feest door een communicatiekalender op maat. We openden het jubileumjaar met een speciaal door en voor Enza Zaden gebrouwen biertje voor iedereen, ontwikkelden samen met alle collega’s over de hele wereld een gave lustrum-videoclip en prikkelden de medewerkers met diverse mailingen en kleine activaties gedurende het jaar.

Door veel co-creatie met Enza Zaden ontwikkelden we een sterk inhoudelijk programma wat daarnaast ook direct extra draagvlak (ambassadeursschap) opleverde voor de eventmomenten. Terwijl Enza Zaden zich kon focussen op de inhoud, nam D&B de totale regie over de logistiek, productie en uitvoering van de evenementen uit handen. Het was heel productief sparren en samenwerken met deze vooruitstrevende opdrachtgever, waardoor de gestelde doelstellingen ruimschoots werden behaald.

 

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management