Pop Vriend Seeds Jubileumweekend

blog
dec. 5, 2016

Het 60-jarig bestaan van groentezaden veredelingsbedrijf Pop Vriend Seeds werd onder andere aangegrepen om de kernwaarden extra onder de aandacht te brengen. Bij dit familiebedrijf maken de medewerkers het verschil met hun hart voor de zaak. Daarom zijn vijf heartbeats (kernwaarden) geformuleerd onder de noemer 'Feel the beat!'.

Deze trots werd versterkt in een jubileumkalender waarin elke heartbeat een prominente plek kreeg. Gedurende het jaar waren er meerdere activiteiten die zowel op vieren als verdiepen gericht waren. Het jaar werd afgesloten met een onvergetelijk jubileumweekend waarbij de hartslag meermaals oversloeg van enthousiasme!

Heartbeat 1: We are passionate about what we do

Het weekend begon in de havenstad Rotterdam; de plek waar de zaden van Pop Vriend Seeds vanuit de hele wereld in grote zeecontainers binnenkomen en weer vertrekken. Hier werd de metafoor gemaakt met de trots van het bedrijf. Want hoe bijzonder is het om als ‘klein familiebedrijf’ in de top 3 te staan binnen de branche? Wereldwijd! En juist die trots werd alleen maar groter bij de eerste activiteit.
‘The beat’ werd meteen gevoeld toen de gasten op hoge snelheid met ribboten langs gigantische containerschepen over het water stuiterden.

Na deze ‘kick’ werden de heartbeats vervolgd door een rondleiding in de indrukwekkende Rotterdamse Markthal waar de uiteindelijke producten van Pop Vriend Seeds prachtig uitgestald lagen.

Heartbeat 2: We make it happen

De eerste dag werd afgesloten met een kookworkshop waar de ‘masterchefs’ met eigen producten een verrukkelijk menu voor elkaar bereidden. In een gemixte samenstelling stonden zowel wel- als niet-kookliefhebbers voor de uitdaging om een gang te bereiden voor de volledige organisatie. We make it happen!

 

Tussen de gangen door zorgde een op maat gemaakte PVS-quiz dat de collega’s de heartbeats (en elkaar) op een totaal andere manier leerden kennen. Wie kon zich het meeste van dit jubileumtraject herinneren en wie was degene met de hoogste heartbeat? Het zorgde meteen voor verrassende gespreksstof in de hotelbar in het Deltahotel. Met de voorbij varende containerschepen was dit natuurlijk dé perfecte overnachtingslocatie.

 

Heartbeat 3: We put the customer first

Dat de medewerkers enorm betrokken zijn, bleek wel uit het locatiebezoek bij Koppert Cress; één van de unieke opdrachtgevers van PVS. Als dank kregen de gasten een unieke rondleiding en mochten ze letterlijk en figuurlijk even proeven van alle culinaire innovaties uit de Koppert-keuken. En - wellicht nog het mooiste - werd door het bedrijf in lovende bewoordingen gemeld wat Pop Vriend Seeds voor hen betekent.

Heartbeat 4: We get better every day

Na een heerlijke lunch kon men bewijzen dat je dit werk niet in je ‘eendje’ doet. Inderdaad, want wat volgde was een competitieve rally in 2CV’s door het Westland. Want wereldwijde faam verdien je niet zomaar. Daar wordt elke dag hard voor geknokt; individueel, maar ook in teamverband. Telkens weer beter worden en elkaar hierbij helpen. Dat was ook precies de opdracht tijdens deze vierde heartbeat: een pittige rally met tal van PVS-vragen.

Heartbeat 5: We care

Wie hard werkt, mag ook bedankt worden. Dat is de filosofie van de twee eigenaren en dat wilden ze graag overbrengen op hun medewerkers. Want deze zijn stuk voor stuk cruciaal voor de organisatie.
De gasten wisten de eindbestemming niet; dan is het wel heel bijzonder om Noordwijk binnen te rijden en enkele minuten later de wagen naast alle andere 2CV’s te parkeren… voor de ingang van Hotels van Oranje.
Naast de keuze voor dit luxehotel, was er ook een ‘pillowgift’ met handgeschreven kaart (met persoonlijke tekst voor iedereen) die meteen blijk gaf van de heartbeat.
De avond was voor de medewerkers. Een spetterende feestavond in een beachclub waar men kon genieten van heerlijke gerechten, een swingende band en… elkaar.
Met een PVS-top 60 ging het licht pas in de vroege uurtjes uit.

 

De ochtend eindigde met een luxe ontbijt en ontspannen rit terug naar huis. Waar de medewerkers voor de eigenaren als dank een verrassing hadden. Die recht uit het hart kwam en een prominente plek binnen het bedrijf heeft gekregen. Zeg gerust het ‘kloppend hart‘ van de organisatie!

The beat goes on

De reis was een enerverend hoogtepunt van een heel jubileumjaar, waarin de heatbeats continu de leidraad vormden. En niet zonder resultaat, want de resultaten uit de nulmeting en de laatste survey waren opzienbarend. Waar de jubileumkalender al met een 8,8 werd beoordeeld, heeft de jubileumreis deze zelfs overstegen met een 9,1. Daarnaast beoordeelden de medewerkers de vraag over hoe de waarden zijn gaan leven binnen het bedrijf met gemiddeld een 8,4. Een grandioos resultaat, waar we - samen met Pop Vriend Seeds - ‘hart’ voor gewerkt hebben en stiekem ook wel trots op zijn!

Wil je meer weten over hoe je meer haalt uit je jubileum of je interne event? Lees dan eens de Jubileumbooster of de Cultuurbooster.

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management