Het verhaal van… D&B Rosé 2016

Blog
jul. 7, 2016

Op dinsdag 28 juni vond de 8ste editie plaats van D&B Rosé; het jaarlijkse relatie-event waarin wij onze gewaardeerde relaties uitnodigen bij ons 'thuis in Muiden'. Elk jaar met het doel om te inspireren en de kracht van live communicatie te tonen. Daarbij eindigend met een inmiddels traditionele rosé-proeverij waarin met alle aanwezigen wordt bepaald wat de winnende 'D&B rosé' van het jaar wordt.

Verhalen tot leven laten komen

Het concept dit jaar was 'Het verhaal van...'. Want verhalen spreken tot de verbeelding. Verhalen prikkelen, inspireren, verwonderen, raken. Al eeuwenlang. Een evenement is een verhaal op zich. Een moment waarop je met al je zintuigen wordt ondergedompeld in een bijzondere beleving. Al meer dan 33 jaar schrijft D&B Eventmarketing zulke verhalen. Waardevolle eventverhalen waarmee we organisaties helpen om hun ambities te realiseren. Events die waardevol zijn in elke zin van het woord! En die meerwaarde werd tijdens de 8ste editie van D&B Rosé op bijzondere wijze getoond.  

Dit jaar werd niet gekozen voor een vaste, bestaande locatie in Muiden, maar voor een unieke plek waar verhalen echt tot leven komen. In een intieme ‘kampvuursetting’ midden in een weiland met het idyllische decor van het Muiderslot op de achtergrond.

Van ontvangst tot het inhoudelijke programma

De dag begon op de parkeerplaats waar men vanuit een - natuurlijk roze - foodtruck een verfrissend ijsje kreeg. Ideaal voor de korte wandeling naar de verrassende locatie. In het voortraject vroegen we gasten na te denken over hun ideale event. Lopend in tweetallen hadden gasten de tijd om elkaar tijdens de wandeling met hun eventidee te inspireren. Na het ‘Kodak-moment’ (voor een roze lijst met uitzicht op Muiden) en een culinaire ontvangst, was het tijd voor ‘de echte verhalen’.  

Onder de overkapping, zittend op de ronde tribune of op één van de zitzakken, sprak de bijzondere setting bij iedereen tot de verbeelding. Vanuit D&B nam Commercieel Manager Sabine Dijkema de gasten met een warm welkom mee in de sferen van ‘Het verhaal van…’.

Het verhaal van… Danielle Braun

Aansluitend was het de beurt aan Danielle Braun om met het eerste verhaal af te trappen. Als corporate antropoloog en co-auteur van ‘Corporate Tribes’ (Managementboek van het Jaar 2016) nam zij de aanwezigen mee in de wereld van culturen, rituelen en veranderingen in de wereld én binnen organisaties. Events zijn hierin een uiterst doeltreffend middel om de boodschap over te brengen en dat maakte Danielle met diverse anekdotes en scherpe analyses meer dan duidelijk. 

Het verhaal van… Margriet Sitskoorn

Het tweede verhaal kwam van Margriet Sitskoorn. Zij is hoogleraar Klinische Neuropsychologie aan de universiteit van Tilburg en is auteur van ‘Het maakbare brein’. Dé perfecte spreker om te vertellen hoe een verhaal iemand kan raken. Want wat is de relatie tussen hersenen en gedrag? Hoe kan je emoties, vaardigheden en gedrag beïnvloeden? En waar ligt de grens tussen authenticiteit en manipulatie? Met interessante feiten en hilarische manipulaties richting de gasten was dit een inspirerend half uur, dat volgens veel gasten veel langer had mogen duren. 

Het verhaal van… Theo Hendriks

Theo Hendriks  sloot de ‘kampvuursessie’ af met een verhaal over storytelling. Als storyteller ‘pur sang’, partner bij BEX Communicatie én auteur van ‘No Story No Glory’, schrijft hij corporate stories voor bekende organisaties zoals het Rode Kruis, Deloitte, ABN AMRO, SIRE en Eneco. Als geen ander kon hij vertellen waar een goed verhaal aan moet voldoen, zodat iemand echt wordt ondergedompeld in de beleving. Maar hij vertelde ook dat je een goed verhaal in één pakkende zin moet kunnen samenvatten. Een ‘tagline’ die iedereen bijblijft. Niet alleen kwam Theo met treffende voorbeelden, maar hij daagde ook iedereen uit om zijn of haar ideale event om te zetten in een pakkende tagline. En dat ging goed, want binnen enkele minuten werden de eerste gave event-ideeën al gedeeld. 

Sprekers D&B Rosé 2016: Danielle Braun, Margriet Sitskoorn en Theo Hendriks

D&B Rosé proeverij bij het D&B Eventhuis

Een prachtig einde van het plenaire gedeelte. Tijd voor een korte wandeling naar de thuishaven van D&B - het Event Huis. D&B Rosé zou de titel niet dragen als er geen rosé-proeverij op het programma zou staan. De gasten konden genieten van de bites van Cuisine on Tour, proeven tijdens een informele proeverij van zes verschillende rosé’s en geïnspireerd worden door alle event-ideeën die door de gasten waren opgehangen. Bij het vertrek kreeg iedereen zijn of haar favoriete rosé mee; om nog even stil te staan bij ‘het verhaal van…’.  

 We kijken met veel plezier terug op een prachtige dag met bijzondere verhalen van en voor bijzondere gasten. En als we de eerste reacties van de aanwezigen mogen geloven, zijn we in onze opzet meer dan geslaagd!  

En oja…, de rosé die in 2016 de hoofdrol krijgt is: La Prendina, een overheerlijke Italiaan met een bijzonder verhaal. Mocht je in de buurt zijn, hij staat koud!

Meer van D&B Rosé 2016

 

D&B Rosé Video-sfeerverslag

D&B Rosé foto's

D&B Rosé social verslag

D&B Eventboosters

  

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management