DPD 30 jaar: DPD Pakt Uit

Klant
Centraal Boekhuis

Diensten
Medewerkersbetrokkenheid, Jubileum, Campagne, Eventstrategie

Hoe verbind je de teamgeest en breng je medewerkers samen tijdens een jubileum? Voor het 30-jarig jubileum van DPD ontwikkelde D&B het verbindende concept ‘DPD Pakt Uit – Al 30 jaar samen op weg’. Met een groots evenement en landelijke Depotdagen versterkten we de teamgeest, brachten we medewerkers samen en creëerden we een blijvende impact binnen het bedrijf.

De vraag van de klant

DPD, een toonaangevende pakketbezorgingsdienst in Nederland, vierde haar 30-jarig jubileum. Door de snelle groei en het toegenomen werktempo van de afgelopen jaren, had de organisatie te maken met een ‘eilandjescultuur’. De onderlinge verbondenheid en communicatie tussen afdelingen waren verminderd, waardoor medewerkers zich steeds meer als individuen binnen het bedrijf voelden. Het doel? Een groots jubileumfeest organiseren dat deze eilandjes doorbreekt, medewerkers weer samenbrengt en waardering uitspreekt. D&B kreeg de uitdaging om een spetterend en verbindend event te creëren waarmee DPD haar medewerkers kon bedanken en inspireren voor de toekomst.

Ons voorstel

D&B Eventmarketing ontwikkelde een strategisch plan om de verbinding binnen DPD te versterken en de ‘eilandjescultuur’ te doorbreken. We richtten ons op drie pijlers: een gezamenlijk doel creëren, medewerkers vernieuwend samenbrengen en blijvende communicatie stimuleren, samengevat in het concept ‘DPD Pakt Uit – Al 30 jaar samen op weg’.

Onze toegevoegde waarde lag in het creëren van een herkenbaar en verbindend thema, met de kartonnen doos als rode draad door het gehele traject — van uitnodiging tot evenement. Zo ontstond een feestelijk, herkenbaar communicatietraject geïnspireerd op het ‘pakket onderweg’-concept, waarin medewerkers zich gezien en gewaardeerd voelden.

D&B zorgde niet alleen voor de eventorganisatie, maar bouwde een ervaring die de trots en eenheid binnen DPD versterkte. Door strategisch advies en een op maat gemaakte uitvoering te bieden, hielpen we DPD de teamgeest te versterken en een blijvende ‘Wij’-cultuur in het bedrijf te verankeren.

Event: Managementdagen

Event: DPD PAKT UIT

Event: DPD DEPOTDAGEN – DPD PAKT UIT

Het event

Het hoogtepunt van de viering was het feestelijke event DPD Pakt Uit in DeFabrique, waar alles draaide om de ervaring en trots van medewerkers. De avond begon met een feestelijke aankomst van het DPD-busje, dat live de zaal inreed en gevuld was met dansers, muzikanten en een ceremoniële mysterybox. Met het openen van de box en een druk op de knop barstte het feest los. Het energieke programma bood voor ieder wat wils, met optredens van artiesten als Emma Heesters en Bizzey. Naast het hoofdevent organiseerden we ook de Depotdagen, waarbij depots door heel Nederland meevierden met foodtrucks en muziek, zodat elke medewerker deelgenoot kon zijn van het jubileumfeest.

Meten = Weten

Om de impact van het evenement te evalueren, hebben we de reacties van medewerkers verzameld en geanalyseerd. Het feest werd hoog gewaardeerd en het gevoel van trots onder medewerkers steeg van een 7 naar een 8. DPD was zeer tevreden met de manier waarop wij hen door het hele proces hebben ontzorgd, van strategisch advies en creatieve conceptontwikkeling tot eventproductie en communicatie-uitvoering. Het traject zorgde voor een merkbare versterking van de teamgeest binnen DPD en gaf het jubileum een blijvende impact, waardoor de ‘Wij’-cultuur weer stevig in het bedrijf werd verankerd.

Zie jij jullie jubileum ook als kans?

Heb je vragen of wil je direct sparren over jullie aanstaande jubileum? Neem contact op met Tanya. We helpen je graag verder!

Nyenrode: 75-jarig jubileum

Tomingroep: Samen naar de TOP

Sweco: Onboarding Nieuw@Sweco

Schneider Electric: Innovation Summit

Amsterdam City Swim 2024

AmCham: 60-jarig jubileumgala

Cosun 125 jaar

AniCura: AniCurious

Beweging 3.0

Enza Zaden 85 jaar

VVAA: Leve de zorgprofessional

TriFinance: 21 jaar

Vollenhoven: employee engagement in co-creatie

D&B Jubileumcampagne

DPD: 30-jarig jubileum

D&B Rosé

Bovemij: Eventstrategie

Bonusan: Get FIT Together

Centraal Boekhuis: Brengt 150 jaar samen

NARIM: Simply Human Congres 2024

AAG: Tijd Voor Toekomst

Download de Pinkpaper - Internal Branding
Let's work together
Contactformulier