D&B Eventmarketing: 40 jaar LIVEchangers

Klant
D&B Eventmarketing

Diensten
Jubileum, Campagne, Eventstrategie

In 2023 vierde D&B Eventmarketing haar 40-jarig bestaan met een unieke jubileumcampagne. Onder de naam ‘D&B: Al 40 jaar LIVEchangers’, organiseerden we een jaar vol betekenisvolle ontmoetingen en events om medewerkers, leveranciers, oud-collega’s en relaties te verbinden. Dit jubileum bood ons de kans om de merkidentiteit tot leven te brengen.

De vraag van de klant

Hoe laten we onze medewerkers, relaties, leveranciers en de samenleving zien dat D&B dé verbinder is? Ons doel was om 40 jaar ervaring in livecommunicatie te vieren en te laten zien hoe we het vak in de loop der jaren hebben doorontwikkeld. We wilden benadrukken dat we niet alleen evenementen organiseren, maar unieke ervaringen creëren die mensen raken, samenbrengen en levens veranderen. Met onze expertise zetten we telkens weer stappen vooruit, waarbij we vanuit een diep begrip van verbinding en beleving een impact maken die verder reikt dan het evenement zelf.

Ons voorstel

Deze boodschap vertaalden we door in het concept ‘Al 40 jaar LIVEchangers. In plaats van één groot evenement, creëerden we een jaar vol verschillende touchpoints die onze boodschap versterkten. Dit omvatte bestaande evenementen zoals de D&B Rosé, maar ook nieuwe evenementen zoals ‘LIVEchangers Unite’ en ‘LIVEchanging Day’. Elk moment was bedoeld om onze kernwaarden uit te dragen en te laten zien hoe we al 40 jaar lang ontmoetingen creëren die mensen raken en veranderen.

Februari: Rozenactie tijdens de Kick-ON voor medewerkers.

Mei: LIVEChanging teamweekend

Mei: LIVEChanging lied: Sales activatie

Juni: D&B Rosé, The LIVE Changing Edition

September: LIVE changers Unite: Reünie

September: LIVEchanging Day

De campagne

Voor de 40e verjaardag van D&B organiseerden we een jaar vol speciale momenten om onze medewerkers, relaties en leveranciers te betrekken. Een van de hoogtepunten was ‘LIVEchangers Unite’, een reünie voor oud-medewerkers, leveranciers en huidige collega’s. We plaatsten een grote tent in de tuin van het Eventhuis, waar we samen met iconen uit de eventbranche terugblikten op 40 jaar D&B en de ontwikkeling van de branche. Het programma was gevuld met muzikale intermezzo’s, gesproken woord, en persoonlijke verhalen van collega’s. Ook organiseerden we de ‘LIVEchanging Day’ in het Mauritshuis, waar we goede doelen en commerciële opdrachtgevers samenbrachten om na te denken over maatschappelijke uitdagingen.

Kick-on

Het jubileumjaar begon op 14 februari met de Kick-On, waar we onze liefde voor live-evenementen vierden door rozen uit te delen en een doe-het-zelf roos naar onze relaties te sturen.

 

Salesactivatie

Onze salesactivatie kreeg een live-changing twist met verrassende optredens bij bedrijven, waarbij zangeressen een op maat gemaakt lied brachten.

 

D&B Rose

Tijdens de 15e editie van ons relatie-evenement D&B Rosé werden de zintuigen van onze gasten geprikkeld om de essentie van een live-changing moment te ervaren, net zoals bij een goede wijn.

Jubileum teamreis

Dit LIVE changing teamweekend was een indrukkende beleving. Marrakech prikkelde de zintuigen op alle vlakken. De saamhorigheid en de teambuilding werd blijvend versterkt en met de hulp aan de Achfilne school in het Atlas gebergte reikte de impact verder dan alleen het team.

LIVEchangers Unite: reünie

Bij LIVEchangers Unite brachten we oud-collega’s, leveranciers en medewerkers samen voor een reis door 40 jaar D&B en de eventbranche, met bijdragen van iconen uit de sector en entertainment verzorgd door onze eigen medewerkers.

Verbinding tussen goede doelen en opdrachtgevers

De LIVEchanging Day in het Mauritshuis was een uniek verbindend evenement, waar we commerciële opdrachtgevers lieten meedenken over uitdagingen van goede doelen, afgesloten met een exclusieve rondleiding en een diner in de Gouden Zaal.

Meten = Weten

Onze relaties, leveranciers en (oud)-collega’s spraken unaniem over een jaar vol onvergetelijke momenten. Het gevoel van trots op 40 jaar D&B werd gedeeld door iedereen, en het concept ‘LIVEchangers’ wist op alle fronten mensen te raken en inspireren.

Let’s work together.

Heb je vragen of wil je direct sparren over jullie komende jubileum? Neem contact op met Tanya. We helpen je graag verder!

Nyenrode: 75-jarig jubileum

Tomingroep: Samen naar de TOP

Schneider Electric: Innovation Summit

Amsterdam City Swim 2024

AmCham: 60-jarig jubileumgala

Cosun 125 jaar

Beweging 3.0

Enza Zaden 85 jaar

VVAA: Leve de zorgprofessional

TriFinance: 21 jaar

D&B Jubileumcampagne

DPD: 30-jarig jubileum

D&B Rosé

Bovemij: Eventstrategie

Bonusan: Get FIT Together

Centraal Boekhuis: Brengt 150 jaar samen

NARIM: Simply Human Congres 2024

AAG: Tijd Voor Toekomst

Download de Pinkpaper - Jubileum
Let's work together
Contactformulier