AniCura
AniCurious
AniCura, een grote internationale aanbieder van veterinaire zorg voor gezelschapsdieren, had als doel de verbinding en betrokkenheid binnen de organisatie te versterken. Wij bedachten voor AniCura het event genaamd ‘AniCurious’. Het evenement was gericht op het delen van de algemene visie, het tot leven brengen van de nieuwe strategieën, en het erkennen en waarderen van de dagelijkse inspanningen van de medewerkers. Door de samenvoeging van de losse dierenartsenpraktijken onder de AniCura-vlag mistte het gevoel van verbondenheid. Het event heeft sterk bijgedragen aan de bewustwording dat ze allemaal deel uitmaken van één professionele organisatie die grote toegevoegde waarde heeft naar medewerkers en patiënten. De medewerkers van AniCura in Nederland en België ervaren nu na het event een gevoel van trots en verbondenheid.
500 hotelkamers Verbondenheid 1100 gasten 9 voor de samenwerking
Open en nieuwsgierig naar een gezamenlijke toekomst
De kerngedachte ‘AniCurious’ benadrukte een constante nieuwsgierigheid binnen de organisatie, gericht op de welzijn van patiënten, elkaar en de toekomst. Het evenement kenmerkte zich door een dynamisch programma bedoeld om energie, inspiratie, en interactie te bevorderen. Het evenement, dat één dag en een overnachting omvatte, heeft 1100 bezoekers mogen ontvangen. Bijzonder aan dit evenement was dat er medewerkers uit Nederland en België samenkwamen, inclusief een aantal Franstalige medewerkers uit Wallonië. Voor hen was er een tolk aanwezig om de communicatie en interactie soepel te laten verlopen.
Compleet en interactief programma
Het startte met een energizer, een welkomstwoord van de algemeen manager, en een inspirerende video over AniCura. De dag bood een scala aan activiteiten, waaronder een interactieve sessie over AniCura's vijf principes, TED-talks over lab verbeteringen, tandheelkundige groei en het Mars Ecosysteem. Het programma was extra interactief door de inzet van de tool reply.live, waarbij deelnemers live input konden geven. Na de lunch volgden breakout sessies met diverse thema's en het evenement werd afgesloten met de AniCura Spotlight Awards en een feestavond met entertainment zoals een drumact, een coverband, een silent disco, en een escape room.
Blije bezoekers en tevreden opdrachtgever
Het event was een doorslaand succes, met veel blije gezichten en een gemiddelde beoordeling van een 8. Het doel om het gevoel van trots en verbondenheid binnen het bedrijf te versterken, werd bereikt, waarbij 16% van de deelnemers aangaf zich trotser te voelen en 29% een sterkere verbondenheid met het bedrijf ervaart. Dit evenement, dat zich onderscheidde door zijn hoge scores op concept en organisatie, ontving positieve feedback over de samenwerking en uitvoering. De significante verbetering in de Net Promoter Score (NPS), onderstreept het versterkte positieve sentiment onder het personeel. Marcel (General Director AniCura Nederland & België) benadrukte: "Zo’n gigantische stijging van de eNPS is de investering meer dan waard." Deze uitspraak onderstreept het belang van het evenement voor de organisatie en de medewerkers. De afsluitende feestavond was het absolute hoogtepunt van de dag en scoorde een waardering van maar liefst een 9,3.